10월의 영어 - Engineer of NiagaraFramework

Tridium, NiagaraFramework, SCADA, HMI, PLC, Automation, SmartFAM etc.. About controls.
나이아가라 프레임워크 QnA : neverlikekami@gmail.com

2018년 10월 16일 화요일

10월의 영어



나는 그것을 매우 좋아하지만 가끔 합니다 왜냐면 너무 바쁘다.
I like it very much. but I seldom did it because I'm too busy.

내게 주제를 정해줄 수 있습니까?
Can you recommend me a topic?

당신은 자발적으로 말할 수 있습니다.
You can speak spontaneously.


나는 당신이 말하기에 자신감이 있는것을 인지했습니다.
I noticed that you show confidence when you speak.

제게 다시 연락 좀 부탁드린다고 전해주시겠어요?
Would you ask her to call me back?

그녀에게 한게임더 부탁한다고 해주실래요?
Would you ask her to play one more game with me?

나는 어제 종일 쉬었어~
I was able to rest all day yesterday.


우리 주말까지 2일 남았어!!
We just have two days remaining before the weekend.



나는 하루종일 이 프로젝트로 바쁠거야. (묶여있을꺼야..)
I'll be tied up with this project all day.



오늘은 전화 한통뿐이 안왔어.
I only had one phone call today




우리는 우리의 이름과 이유를 말한다고 배웠다.  (전화예절에 대해..)
We learned that we have to say our name and the reason for our call.




나는 말할게 있었는데... 까먹었다...
I wanted to tell you something but my mind blacked out.

댓글 없음:

댓글 쓰기

Post list